МЕХАНІЗМ ЗАХИСНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ПОЛІУРЕТАНУ ТА КОМПОЗИЦІЙ НА ОСНОВІ РІДКОГО СКЛА ВІД ЕЛЕКТРИЧНИХ ТА ВІБРАЦІЙНИХ ВПЛИВІВ
Ключові слова:
трамвайна колія, гума, поліуретан, рідкоскляна композиція, надмірний заряд, захистАнотація
Вважається, що причиною прискорення і посилення вібрації і шуму звичайних трамвайних колій в останні роки і десятиліття є їх високий знос через дефіцит коштів на їх утримання. Однак, дослідження авторів статті показали, що головною причиною сходів і аварій є надлишковий негативний заряд Землі. Метою дослідження є розкриття механізму захисних властивостей матеріалів, зокрема поліуретану і рідкоскляної композиції РСК та їх застосування для захисту трамвайних колій в умовах високого надлишкового негативного заряду Землі. При цьому використовуються аналітичні і натурні методи досліджень, засновані на положеннях і закономірності Макроколлоідной хімії і Фізико-хімічної механіки. При улаштуванні нових трамвайних колій у великих містах використовуються величезні залізобетонні плитні або монолітні основи, суміщені з автодорожніми шляхами. Це призвело до ще більшого накопичення надлишкового негативного заряду Землі під суміщеними шляхами і будинками, до виникнення раніше практично відсутніх провалів грунту під шляхами, до почастішання аварій на них з тяжкими наслідками. Рекомендовані до використання поліуретани мають не тільки більш високі віброгасильні властивості, але і захисні від надлишкових негативних зарядів Землі. Останні має також рідкоскляна композиція РСК. Зазначені захисні функції обумовлені активними групами -С=О в поліуретані та -S=О у РСК з подвійним зв’язком і високою електронегативністю, а також їх дуже великими дипольними моментами. Розроблено способи захисту матеріалів і конструкцій трамвайної колії і блізрасположенних будинків від надлишкового негативного заряду Землі за допомогою захисних екранів і стіни, а також високоефективного скріплення SRS-T.
Посилання
Palant O. V. Dosvid I perspektivy ulashtuvannia tramvaynah koliy na sucilniy zalizobetonniy osnovi z izoliovanogo reykou u Kharkovi / Palant O. V. // Zb. nauk. praz UkrDAAZD. Kharkiv. 2015. V. 151. T. 2. P. 176.
Znigennia elektrichnih s vibraciynih vplyiviv vid reykovogo transportu / O. V. Palant, O. M. Savchenko, D. A. Plugin, A. A. Plugin // Zb. nauk. praz PDABA. Dnipro. 2018. № 104. P. 194–199.
Osnovy teorii tverdenia, prochnosti, razrushenia i dolgovechnosti portlandcementa, betona i konstrukciy iz nih: Monografia d 3-h tt. T. 1. Kolloidnaya chimia i fiziko-chimicheskay mehanika cementnih betonov/ A. N. Plugin, A. A. Plugin, L. V. Trikoz i dr. Pod red. A. N. Plugina. K.: Naukova dumka, 2011. 336 p.
Referat: Strukturno-mehanicheskie harakteeristiky smesey polyuretan ...Xreferat.com.